lördag 17 maj 2014

Matmöte och filmfest

こんにちは!(Hej!)

Hej på er allesammans!
Nu är det söndag igen och jag vill uppdatera er vad som händer här.

I fredags var det matmöte då vi hade massvis med god mat och trevligt sällskap!
Jag hade lite slut på råvaror så det blev för mig, och många andra, att köpa sushi ( 600 yen ) som Yilin (värden~) hade förberett!
Mums! Jag fotade såklart och vill dela med er av dessa bilder!
Unogänget spelar Uno
Mums-sushi!
Seria ( Japan ) ^^!
Seria, Kouhai och Charith ^^!
Shuta ( Japan ), Seria, Taiwanjin och Charith ^^!
Shuta och Qian ( Malaysian ) ^^! 

Det blev ett väldigt lyckat matmöte med mat, dryck och gott sällskap! När sommaren kommer ska jag och Yilin ( den underbara värden ) förhoppningsvis ha vårt utbytespicknick som vi pratade om när vi kom hit; alltså att jag som kommer från Sverige t.ex. lagar någon maträtt från Sverige, osv~! Tror det kommer tyckas om bra!

Igår var tanken att jag och Luca Han skulle gå till havet, men mådde inte särskilt bra så gjorde mer lugna saker istället. Efter en del vila gick jag och Andrea först till Book Off, där jag fyllde på mitt filmförråd:
Tidigare har jag inhandlat Contact, Jurassic Park, Kalle och Chokladfabriken och Star wars 1-3. Nu köpte jag Star wars 4-6, Pirates of the Caribbean 1, The man who cried ( film med Johnny Depp ), två Bleach filmer och The Phantom of the Opera box!
Med andra ord blir det många filmkvällar framöver~! Dessutom köpte jag 
One piece 1-2 på japanska! Tror det ska gå bra att läsa den! 
Vet du inte vad One piece har för handling ska jag smått förklara det; killen med stråhatten på bilden är en pirat som reser runt med vänner för att hitta den stora skatten "One piece"! Ett fartfyllt äventyr med många roliga händelsen! Rekommenderar den starkt!
Dessutom gick vi och handlade mat, en del, några kilo XD. Tugnt men bra! Behöver inte hndla mat på ett tag nu!
På kvällen såg vi filmen "Hook"! Han som förut var peter Pan åkte nu tillbaka till Landet Ingenstans, men hade glömt bort allt! Riktigt rolig film! 

Idag här i Okinawa är det regn, regn och åter regn så idag ska jag plugga! Perfekt väder för det, inte sant? :-)

Hoppas ni alla har det bra!

元気でね〜!(Ha det bra!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar