fredag 9 maj 2014

Yoga fredag

こんにちは!(Hej!)

Idag är det äntligen fredag, och det betyder helg. Lektionerna avslutades och vid tre tiden gick jag, Carine och Clàudia till 和室(japansk inspirerade rummet) och hade yoga.

Att göra detta kändes bra, jag har nu det senaste inte mått jättebra; har haft några

allergiska reaktioner och en förkylning är på väg, så mår inte så bra som jag vill må, så yoga var perfekt nu.
vår yogalärare, Kira-sensei är väldigt duktig på att förklara. Lektionen var som alla andra lektioner här i Okinawa, på japanska. Men hon var duktig på engelska, och ibland förklarade hon, när vi inte förstod allt på japanska, sa hon det på engelska.



Vi gjorde några övningar som jag inte har gjort förut. Jag är inte jätteerfaren när det gäller yoga, men det var enkelt att lära sig och övning avslutas när man själv känner att det är nog.



Jag mådde riktigt bra under och efter träningen, trots att jag känner att min förkylning är på väg. 
Jag kanske inte har berättat, men jag och Clàudia ville gå och bada i för en vecka sen och träffade då på kaptenen i ryukyus simklubb. Eftersom vi var lite intresserade hur simklubben var, hörde vi lite med honom. Han berättade att, eftersom denna simklubb är en 部(klubb) och inte en サークル(Cirkel), som t.ex. sanshinklubben, är de mer seriösa, och i 3 av 2 träningar ska man helst komma till träningen. Jag vet inte hur mycket tid jag kommer att ha, och när jag inte har simmat på mer än ett år, är jag inte jättesäker på att börja i något så seriöst som en seriös simklubb än. Därför ger jag upp det där med att gå med i en sportklubb nu.
Däremot, denna yogaklubb som jag gick till idag ska jag gå till fler gånger. Efter all stress med läxor och för att förhindra fler sjukdomar ska jag ta mig en fredag varje vecka och gå på yogalektion.

 nsdags mådde jag inte heller så bra, men gick ändå till Sanshinklubben för att höra lite när de andra spelade. Fick dessutom nya låtar, som vi bl.a. ska spela på 留学生際(Festivalen för utbytesstudenter) på Ryudai den 5 juli. Dessa låtar var bland annat "Min granne totoro, Ghibli blandning", "風の通り道" och "Promenad" från Animeringsstudion Studio Ghibli!
Blev så glad över detta. Älskar verkligen dessa låtar, och tror och vet att de kommer passa så bra ihop med sanshin!

Nu är det dags för min siesta :)! Hoppas ni alla har det bra och tar hand om er så det inte blir för stressigt med jobb och studier!


元気でね!(Ha det bra!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar