fredag 30 maj 2014

Helg, helg underbara helg~

こんにちは!(Hej!)

Hej på er! Nu denna veckan har jag haft fullt up då jag hade ett midtermstest igår. Jag trodde att det skulle vara mycket svårare än det var igår; läraren sa " nu blir det sju sidor", då blev tanken att det skulle bli svårt, men ack, ganska enkelt faktiskt! Det var många kanji och dess skrivningar, och så självklart lite grammatik för det är trots allt en grammatiklektion. 
här i Okinawa har jag inte tagit någon kanjilektion, för de var alldeles för lätta för mig; det var kanji jag redan hade lärt mig. Men istället, som nu under detta test jag hade, så fick jag lära mig flera ord och därmed kanji också. Så jag är glad! ^_^ 

Gött godis jag köpte här i Japan.
Kolagodis med vindruvesmak i mitten, mums! ^^
I början av veckan mådde jag faktiskt inte så bra, så på onsdagen gick jag till en läkare och fick medicin för min mage. Jag sa att jag hade ont i huvudet också, men de sa att anledningen var troligtvis värmen; och de hade det säkert helt rätt i. Värmen här i Okinawa är väldigt olik från den i Sverige. det är en fuktig värme mest hela tiden, även fast det har regnat mycket det senaste ( ca 1 månad snart ), har det också varit skinande sol och säkert 25+ grader utomhus! Riktigt riktigt gött, och jag tycker det är riktigt riktigt kul att få uppleva detta väder, eftersom som jag sa; det är ett väder helt olikt från Sverige.

Mycket mer i veckan gjorde jag inte förutom till att plugga inför provet igår. Snart kommer nästa prov säkert, bara att plugga inför det också! :)

Igår Skypeade jag med en kompis från Sverige i nästan 2 timmar. Det var riktigt kul, har inte hörts av på väldigt länge, så det var kul att höras vid! :)
efter samtalet gick jag och Clàudia till en ramenrestauang i närheten och åt våra magar väldigt mätta på tsukemen, muuuums! Jag fotade för att visa er hur det såg ut! ( så ni också blir läskade kanske ;), höhö )

Min muuuuuumsiga mat!
Jag beställde ett helt set här där jag fick ( från längst ner till höger );
Ramen, brun miso ( att doppa ramenen i ), ris, vit miso ( att också doppa ramenen i ), sedan någon sås jag inte riktigt känner till, och till detta karage; friterad kyckling. Allt var så otroligt gott och jag blev så otroligt mätt ww. mums!

Clàudia, som förutom mina friterade kycklingar, beställde samma som jag! ^^

Det var riktigt gott och kul, idag pratade vi om att kanske gå till en Izakaya ( bar ). Får se hur det blir! :)

Hoppas ni alla har det bra och njuter av helgen! ^_^

元気でね〜!(Ha det bra!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar